Microsofts Seinfeld kampanj fortsätter ..

Jag börjar bli mer och mer fascinerad av Microsoft reklam kampanj med Jerry Seinfeld. Filmerna är otroligt långa och påminner mer om sitcom än om reklamfilmer.

YouTube Preview Image

I den senaste filmen så är Jerry och Bill hemma hos en ”vanlig” familj för att lära sig hur man umgås med vanliga människor. På slutet så säger de nåt om pc = perpetually connections. Men jag tror inte det är poängen. Poängen är att få folk att börja prata. Jag har pratat om dessa reklam filmer med mina vänner som inte är ett dugg intresserade av Windows. Man ser bloggpost efter bloggpost som pratar om filmerna, i de senaste två TWIT avsnitten så pratar de i 15-20 minuter om de två första filmerna. Det finns ett berömt citat från Oscar Wilde som lyder.

The only thing worse than being talked about is not being talked about.

Det ligger en del i det här. Folk pratar om Microsoft som aldrig förr. Det ska bli kul att följa dessa reklamfilmer och se om de blir mindre flummiga ju längre det går. Eller om de binder ihop det med nåt intressant budskap till slut.

Förövrigt så har Vista bloggen samlat ihop en del roliga rubriker som vi Seinfeld nördar nog kan le lite åt. Jag gillar den sista mest. Milan to Minsk är också internt och roligt.

  • What’s Up With the Ad About Nothing That Has Everyone Talking?
  • Seinfeld Peddles Vista From Milan to Minsk
  • These Churros are making me thirsty
  • You Vista Vista’d Over The Best Part!
  • Seinfeld goes to bat for Microsoft, yada yada yada
  • Is That The Conquistador? They Run Tight.
  • Microsoft talks Seinfeld into wearing the puffy OS
  • Microsoft: Still Master of the Operating System Domain
  • Vista & Seinfeld: Not That There’s Anything Wrong with That

Andra bloggar om: Microsoft, Bill Gates, Jerry Seinfeld, Reklam, Vista, Windows

Mer hos Ohsohightech

6 kommentarer till “Microsofts Seinfeld kampanj fortsätter ..”

  1. #1. Masthuggarn den 18 september 2008, kl 08:09

    Ja ok den är ganska bra. Undrar dock om det funkar som reklam. Jag blir ju inte direkt sugen på att köpa en PC.

  2. #2. Olle den 18 september 2008, kl 10:09

    Det är ju skicklig kommunikation, om nu målet är att få folk att prata om Windows.

    Problemet är att det inte är vad MS behöver, de behöver en bättre produkt. Efter det kan de lassa på med nya tokroliga reklamhistorier.

  3. #3. Ola den 18 september 2008, kl 10:09

    Tycker faktiskt de har helt ok produkter. Fast har reklam någonsin handlat om att göra bra produkter? Är väl snarare tvärtom nästan. All skit går att sälja med bra reklam typ.

    Anyway så läste jag någonstans att deras kampanj tydligen ska ta en ny turn nu, haha .. de har byggt upp en jättehype och nu kommer det kanske några vanliga booring rekalmfilmer som ALLA vill se bara för att se vad fan det handlar om ..typ.

  4. #4. Olle den 18 september 2008, kl 10:09

    Jag kan inte gå med på att Windows är en bra produkt, men visst har de bra grejer i övrigt. Fö verkar de dra in reklamen: http://www.readwriteweb.com/archives/not_funny_microsoft_cancels_se.php

  5. #5. Ola den 18 september 2008, kl 10:09

    Förövrigt så ska man inte tro på allt man läser på webben, speciellt inte om saker som handlar om Microsoft och i synnerhet Vista.

    http://windowsvistablog.com/blogs/windowsvista/archive/2008/09/17/next-phase-of-ad-campaign-about-to-hit.aspx

  6. #6. horan den 18 september 2008, kl 13:09

    haha vafan står det pc i slutet för? lär ju betyda att den är riktad mot machintoshanvändare, finns väl ingen utanför den världen som snackar in terms of pc längre.

Vilka bloggar länkar till “Microsofts Seinfeld kampanj fortsätter ..”?

  1. Ingen just nu :/

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin