Bredbandsbolagets kunder kan pröva Spotify gratis till nionde april 2009

Efter vårt inlägg om Spotify invites för några dagar sedan har IT-bloggar i Sverige gått bananer. TKJ började med att dela ut 20 invites och även Scary Mary delar ut några nu. Jag måste tacka Mats på den mycket trevliga musikbloggen tram7.se för tipset om att Spotify invites var hett.

[smartads]

Igår när jag loggade in på på Bredbandsbolagets ”Mina sidor” för att beställa tjänsten Fast-IP så såg jag att de har en kampanj tillsammans med Spotify. Jag fäste inte så stor uppmärksamhet vid det då för jag antog att det var premiumtjänsten det gällde. Idag såg jag dock i en av kommentarerna på Tommys inlägg om det fantastiska med Spotify att en person tipsade om att Bredbandsbolaget låter sina kunder pröva Spotify fram till den 9 april 2009. Som jag förstår det så övergår gratisvarianten efter den nionde april till deras premiumtjänst som kostar 99 kr i månaden, men du kan när du vill säga upp tjänsten. Ett bra alternativ för er som ännu inte fått tag i en åtråvärd invite till tjänsten och är kunder hos bredbandsbolaget.

Det ska sägas också att man inte måste ha en invite för att köra Spotify. Deras affärside bygger dels på reklam men även på att många kunder betalar 99 kr i månaden för deras premiumtjänst där man slipper reklam. Jag har inte själv skaffat premiumtjänsten än men kan de piffa upp sitt musikbibliotek aningen mer så är jag på god väg att gå över helt till mp3-bloggar och Spotify. Inget mer lagbrytande! Tjoohooo!

Fick jag tag i något fast ip då? Nä, tjänsten fungerade inte och när jag ringde kundtjänst så sa dom ”Vi kan tyvärr inte göra nåt”. Ibland undrar man vad kundtjänster är bra för när dom inte ens kan stänga av och sätta på extratjänster på ens abbonemang. Moderna kundtjänster suger helt enkelt.

Mer hos Ohsohightech

4 kommentarer till “Bredbandsbolagets kunder kan pröva Spotify gratis till nionde april 2009”

  1. #1. Bakeman den 04 december 2008, kl 09:12

    Känns ju som att man, kanske, vill betala 99:- / månad för tjänsten efter att man testat den. Alltså borde erbjudandet vara det omvända, ur kundperspektiv. Men det är väl hypen de är ute efter och så är det bara beta än så länge. Tyvärr känns det som jag saknar några artister för att bli premiummedlem, även om de största finns.

    Angående lagbrytandet håller jag med. Jag är också på väg ur mitt beroende, förutom på filmsidan. Pixlr är ett av stegen i rätt riktning.

  2. #2. Ola den 04 december 2008, kl 10:12

    Missuppfattade du mitt inlägg nu eller hur menar du? Man får ju testa i flera månader och sedan får man välja om man vill betala eller inte? :)

  3. #3. Bakeman den 04 december 2008, kl 12:12

    Mjaa, tänkte på alla som inte har BBB. Alltså var min kommentar inte så inläggsspecifik, rörde Spotify i allmänhet.

  4. #4. Ola den 04 december 2008, kl 13:12

    Ahh .. då fattar jag :)

    Men jag tror dom är lite rädda för att bara släppa på alla på engång. Lär ju ändå suga en del bandbredd det där. Och dessutom kanske vissa tänker .. ”Ähh, va fan .. jag kör väl premium då”.

    Dessutom så finns det inget som är bättre än invites för att bygga upp en hype. Ger en känsla av exklusivitet osv.

Vilka bloggar länkar till “Bredbandsbolagets kunder kan pröva Spotify gratis till nionde april 2009”?

  1. Ingen just nu :/

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin