Exempel på företag som håller koll på nätet
De senaste veckorna har jag läst om två kul exempel på hur företag har snappat upp saker som spridit sig på internet och reagerat på precis rätt sätt. Det första exemplet läste jag om på Online-PR. Kolla följande två YouTube klipp.
Fullständigt briljant sätt att boosta upp sin image och göra att bloggare skriver spaltmeter om det nya spelet.
Det andra exemplet läste jag om förra veckan och blev påmind om det när Lilla Gumman skrev om det idag. En serie som heter xkcd publicerade följande strip.
Några veckor senare så gick YouTube ut med att de hade implementerat en funktion som gör att man kan få kommentaren man skrivit uppläst för sig, skulle verkligen behöva den funktionen på Whoa.
Mer hos Ohsohightech
- Du suger på Photoshop! av Ola, fredag, 14 mars 2008
- It’s a commercial about nothing, nothing Jerry. Nothing! av Ola, fredag, 05 september 2008
- Search Engine Rap Battle av Ola, tisdag, 14 oktober 2008
- Bra guider för oss som driver och bygger webbsidor av Ola, måndag, 21 september 2009
- Snabb åtkomst till internationella och svenska Google av Ola, torsdag, 17 januari 2008
Den med EA är så jävla bra!
Angående uppläsningsfunktionen sitter den på helt fel ställe, men den är bra. OCH ja den skulle behövas på Whoa
Hahaha den funktionen skulle onekligen behövas på whoa, även om det känns akutare på Youtube!